top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תtzahi shemesh

נורדי / סקנדינבי

עודכן: 17 במאי 2020

עיצוב הפנים הסקנדינבי מאופיין במינימליזם, בפשטות ובפונקציונליות. למרות שהעיצוב הסקנדינבי קיים מאז שנות החמישים, הוא עדיין נותר טרנד פופולרי בעיצוב פנים בימינו. ההוא שייך לאסקולה המודרניסטית, עיצוב סקנדינבי הוא תנועה עיצובית המאופיינת בהתמקדות בפונקציונאליזם ופשטות. זה כולל גם שימוש בחומרים טבעיים, כמו עור, עץ ומתכת. יתר על כן, עיצוב פנים סקנדינבי מושפע לרוב מחיבור לטבע, המשלב צורות טבעיות, הפשטה ושימוש באלמנטים טבעיים.


 
  • אור טבעי

עיצוב פנים סקנדינבי ידוע בלוח הצבעים המינימליסטי שלו, הנותנים ונעזרים באור הטבעי ומשתמשים בוא ממש כחומר נוסף הנכנס ( תרתי משמע) לחלל.

ישראל היא מדינה השופעת במשאב המדובר אך בניגוד לארץ מוצאו של העיצוב הנורדי השמש שלנו יכולה להיות שופעת מידי ולכן צריך להשתמש בו בחוכמה.



 
  • עץ

עיצוב סקנדינבי עושה שימוש באלמנטים מעץ לא רק בריצוף אלא גם בריהוט ואביזרי הקיר. לפיכך, בבית סקנדינבי בדרך כלל שולחנות וכיסאות מעץ לריהוט שלו. עם זאת, המגמה האחרונה בסגנון הקישוט הסקנדינבי משלבת שימוש בגימורים מתכתיים ואלמנטים מעץ.



 

  • צבעים טבעיים

יש לוח צבעים מסוים שקשור לעיצוב הסקנדינבי וזה כולל גוונים של אפורים, לבנים, חומים ושחורים. לכן כאשר מקשטים סלון סקנדינבי, נהוג לשימוש בצבעים ניטרליים על מנת ליצור אפקט נקי ומרגיע לעיצוב הבית הסקנדינבי. בעיצוב בית סקנדינבי טיפוסי, קירות נצבעים לרוב בלב על גוונו ( כן כן ללבן יש המון גוונים!) על מנת שהריהוט וחפצי הדקורציה יתבלטו.




 

  • תאורה

מרבית הבתים הסקנדינביים נהנים מאור טבעי מרבית משעות יום וכן גם גם בישראל אנחנו מדינה שטופת אור ושמש. לפיכך, אופן השימוש בתאורה חשוב מאוד בעיצוב פנים סקנדינבי. תאורה נחשבת למקור חיים והתפאורה הסקנדינבית צריכה להיות בעלת צורות תאורה שונות בכדי לספק תאורה מספקת בחלל כולו. תאורה גם מגדירה את מצב הרוח בעיצוב בית סקנדינבי. המומלץ להשתמש בתאורה מודרנית בעיצוב תעשייתי כמו פמוטי קיר ומנורות תליון. נרות ונרות נברשות יכולים לגרום לסלון סקנדינבי להרגיש חם, נעים ורומנטי.

* בארץ כפי שנאמר האור והשמש חזקים בהרבה מהשמש המאירה את החללים בסקנדנביה ויש להשתמש במשאב הזה בזהירות ובהקפדה ( כדי שלא נשרף בקיץ הארץ ישראלי )






 

  • עיצב נובע מפונקצונליות ( form folow faction)

כשמדובר בשימוש ברהיטים בעיצוב סקנדינבי, קווים נקיים צריכים להיות ניכרים. שולחנות, כסאות, ספות ושאר העיצוב הסקנדינבי צריכים להיות בעלי מגע מודרני עם קצוות חלקים ומעוגלים. העיצוב הסקנדינבי מאופיין גם בשימוש החדשני והפונקציונאלי שלו בחלל, ולכן מקובל לראות מדפי קיר רב מפלסיים בסלון סקנדינבי. חללי אחסון אלה הם חדשניים ומוכשרים בחלל ומוסיפים עניין ויזואלי לחלל.





 

  • שימוש בטקסטיל

עיצוב סקנדינבי אולי לא ישתמש בטון שמיכות או כריות לקישוט, אבל אלה שאמנם נכללים בטוחים להכפיל גם ספק פונקציונאלי וגם נעים של חום, כמו גם דרך מסוגננת להוסיף טקסטורה כשלא משתמשים בהם.





 

  • ירוק בעיניים


כדי לעזור להבהיר חללים ולהכניס חיים מסוימים, צמחים נמצאים בשפע של בתים סקנדינביים.

וכמובן עוזר להכניס את החוץ לץוך הבית כן כן גם אם זו דירה במגדל , תמיד נחמד שיש ירוק בעיניים!



סטודיו שמש | סטודיו לעיצוב פנים

0506673367


תמונות דרך pintrest


48 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page